Ni som är här inne o tittar då o då,vad tycker ni om Grupp H Light Cup? Skulle vara kul att höra andras åsikter.Så skriv gärna en rad eller 2 när ni är här inne,
Ju mindre effekt och antal specialdelar ju lättare är det att ligga på gränsen av vad materialet tillåter! Denna Golf är kanon att köra, allt har fungerat över förväntan. Särskilt bromsarna är jag väldigt nöjd med. Det enda special med dem är bromsvågen i kombination med Carbotech belägg och slitsade/borrade skivor fram.
Kul att du tycker det går fort :)
Nu ska jag ha tävlingsuppehåll tills TV Svängen i September!
Kan nu meddela att bitarna börjar ta slut i mitt lilla 16v pussel. Homologeringbesiktning nästa vecka. Och i september ska vi förhoppningsvis åka föråkar för att se om bilen fungerar. Längtar verkligen efter att komma ut å åka nu. Med vänlig hälsning,/Fredrik
Ingen som funderar på 240/740 light bil? Själv har jag ingen jätte plånka men vill åka "riktig" rallybil som driver där bak(kan nog faan inte åka framkrafs) Någon som har något tillsalu för ca 40-50? Behöver inte va helt klart enda kravet är att det ska vara rullande med skaplig låda och axel. MVH// Pelle Hultin, MK Ramunder, Söderköping www.as1rallyteam.n.nu
Det är många som "funderar" på Volvo men det är inte så många som kommit till skott ännu. Det är 2st 940 16v klara för cupen 2013. En av dem tävlades 2012 med Fredrik Karlander bakom ratten. Hans bil är inte helt optimerad men han rapporterade en klar ökning i körglädje mot sin gamla VOC.
Den andra 940 kommer köras av en känd VOC-profil som är väldigt snabb!
Vi har en 940 under uppbyggnad här som vi försöker bygga helt optimerad. Denna kommer dock kosta en bra bit över 100 000:- Där det sitter M45 Dogbox, 5:13 utv. med diff. Renoverad topp med andra kammar, annant styrsystem (programmerbart), kort servostyrväxel osv. Det mesta nytt.
Vi kan även bygga en meer budget 740/940 16v till dig om så önskas!
Hej Anders. En 740 vore ju att gå lite mot strömmen. Sånt tycker jag om. Vi kan väll fortsätta ev disk, via mail. Tror du har min mail i ditt kund register. // Pelle Hultin.
Lite bygg bilder på det projektet och recept på motor. Kanske liten film på en testkörning skulle vara kul.Lite mer från övriga cup deltagare om vad som komma skall. Från en rally åskådare som följer cupen med intresse. Tack
Av någon anledning är det tunt med anmälda till årets Cup! Det ringer fortfarande folk varje vecka som säger att "jag bygger en XX till Grupp H Light"... men vi ser ju inte dessa i anmälningslistan direkt. Vi får göra som alla andra, skylla på SBF!
Vårt långsiktiga mål är att få till en officiell klass inom SBF där Grupp H Light tänket går in!
Då får man väl inleda med en liten hälsning till er alla som ska köra Light 2012!
SvaraRaderaNi väljer rätt!
Ja och vi hoppas på många deltagare.
SvaraRaderaMarkus
Ni som är här inne o tittar då o då,vad tycker ni om Grupp H Light Cup?
SvaraRaderaSkulle vara kul att höra andras åsikter.Så skriv gärna en rad eller 2 när ni är här inne,
Hur många körde förra året?
SvaraRaderaHur många är anmälda i år ??
/ Dan
Hallå Dan!
SvaraRaderaDet var 8st snmälda 2011. Det är ingen som aviserat körning i någon vintertävling där av har vi inte fått in mer än en anmälan till årets cup ännu!
De som enbart ska köra sommartävlingar kommer troligen vänta med att anmäla sig tills det närmar sig premiär.
Vi räknar med att det ska komma in ca 15 ekipage när anmälningstiden går ut.
/Anders
Man kan ju undra hur fort Åberg kör med en RIKTIG grp H bil... Jävlar va du åker...
SvaraRaderaJu mindre effekt och antal specialdelar ju lättare är det att ligga på gränsen av vad materialet tillåter! Denna Golf är kanon att köra, allt har fungerat över förväntan. Särskilt bromsarna är jag väldigt nöjd med. Det enda special med dem är bromsvågen i kombination med Carbotech belägg och slitsade/borrade skivor fram.
SvaraRaderaKul att du tycker det går fort :)
Nu ska jag ha tävlingsuppehåll tills TV Svängen i September!
Hallå kära lightåkare !
SvaraRaderaKan nu meddela att bitarna börjar ta slut i mitt lilla 16v pussel. Homologeringbesiktning nästa vecka. Och i september ska vi förhoppningsvis åka föråkar för att se om bilen fungerar. Längtar verkligen efter att komma ut å åka nu. Med vänlig hälsning,/Fredrik
Ingen som funderar på 240/740 light bil?
SvaraRaderaSjälv har jag ingen jätte plånka men vill åka "riktig" rallybil som driver där bak(kan nog faan inte åka framkrafs)
Någon som har något tillsalu för ca 40-50? Behöver inte va helt klart enda kravet är att det ska vara rullande med skaplig låda och axel.
MVH//
Pelle Hultin, MK Ramunder, Söderköping
www.as1rallyteam.n.nu
Hallå Pelle!
SvaraRaderaDet är många som "funderar" på Volvo men det är inte så många som kommit till skott ännu. Det är 2st 940 16v klara för cupen 2013. En av dem tävlades 2012 med Fredrik Karlander bakom ratten. Hans bil är inte helt optimerad men han rapporterade en klar ökning i körglädje mot sin gamla VOC.
Den andra 940 kommer köras av en känd VOC-profil som är väldigt snabb!
Vi har en 940 under uppbyggnad här som vi försöker bygga helt optimerad. Denna kommer dock kosta en bra bit över 100 000:- Där det sitter M45 Dogbox, 5:13 utv. med diff. Renoverad topp med andra kammar, annant styrsystem (programmerbart), kort servostyrväxel osv. Det mesta nytt.
Vi kan även bygga en meer budget 740/940 16v till dig om så önskas!
Hej Anders.
SvaraRaderaEn 740 vore ju att gå lite mot strömmen. Sånt tycker jag om. Vi kan väll fortsätta ev disk, via mail. Tror du har min mail i ditt kund register.
//
Pelle Hultin.
Kom att fundera på en sak....
SvaraRaderaKan inte läsa mej till att det är tillåtet med ändring av chip eller box om man bygger Volvo med 16V.
På punkten 4.1 motor, är första raden "motorstyrning får fritt bytas...." osv. Det är alltså fritt på alla bilar!
SvaraRaderaLite bygg bilder på det projektet och recept på motor. Kanske liten film på en testkörning skulle vara kul.Lite mer från övriga cup deltagare om vad som komma skall. Från en rally åskådare som följer cupen med intresse. Tack
SvaraRaderaHur verkar det ? är det tunt med folk som ska åka cupen i år eller ? mvh/Karlander
SvaraRaderaAv någon anledning är det tunt med anmälda till årets Cup! Det ringer fortfarande folk varje vecka som säger att "jag bygger en XX till Grupp H Light"... men vi ser ju inte dessa i anmälningslistan direkt. Vi får göra som alla andra, skylla på SBF!
SvaraRaderaVårt långsiktiga mål är att få till en officiell klass inom SBF där Grupp H Light tänket går in!